Sprankel Docenten

Nicole Plaizier, theater & regie
In 2006 heb ik Sprankel opgericht met het idee om een keer een voorstelling te maken voor zieke kinderen. Dit werd zo’n succes, dat we doorgingen met het maken van producties en inmiddels zijn we alweer bijna 18 jaar verder. Sprankel is hard werken, maar ik krijg er heel veel voor terug. Sprankel geeft mij de kans om dingen te doen die ik het liefste doe: producties maken, werken met kinderen, dingen organiseren en veel muziek maken. Het mooie aan Sprankel is dat we een geweldig team vormen dat passies en kwaliteiten inzet, om zo samen prachtige producties te kunnen maken met als doel om Sprankelende ogen te bezorgen.

Scarlett Kesselaer, zangdocent & muzikaal leider
Een aantal jaar geleden heb ik muziek geschreven voor de producties van Sprankel. Helaas moest ik hiermee stoppen omdat ik met mijn opleiding aan de Rockacademie startte. Ik bleef Sprankel altijd op de achtergrond volgen en toen ik werd gevraagd om als begeleider te komen bij de zomerweek, hoefde ik dan ook niet lang na te denken! Deze week beviel zelfs zó goed, dat ik volmondig ja heb gezegd op de vraag of ik de zangdocent wilde worden. Tijdens Sprankel kan ik alles doen waar mijn passie ligt: muziek maken, les geven, dingen organiseren, nummers schrijven, aan decor werken, op het podium staan en met kinderen werken. En dat alles in een fijn team met gepassioneerde mensen en met kinderen die er allemaal een spetterende show van willen maken. Iets mooiers dan dit is er niet!

Joyce Mouthaan, dans
Het is inmiddels alweer 10 jaar geleden dat ik bij Sprankel ben begonnen. Als lid ben ik begonnen en dit is uitgegroeid tot het begeleiden van groepen en het geven van de danslessen. Het mooie aan Sprankel vind ik dat we elke week creatief bezig zijn om samen een spetterende show te maken waarbij we ogen laten Sprankelen! Het enthousiasme van de kids geeft mij veel energie. Ik ben blij dat ik deel uitmaak van het Sprankelteam. Op naar nog vele mooie producties en tours!

Gido van Ooijen, choreograaf

Scarlett ken ik al mijn hele leven en hoorde via haar over sprankel en hoe ze daarin is gerold. In 2015 heb ik een aantal keer meegeholpen met de zomerweek en dit was mijn eerste officiële kennis making met de sprankel leerlingen en het Sprankelteam. Al snel merkte ik hoe leuk deze leerlingen en docenten waren met elkaar en hoe gedreven de sfeer is om er met zn allen een top productie neer te zetten! Dit inspireerde me enorm en ik werd erg enthousiast toen Nicole en Scarlett me vroegen om als choreograaf bij het team te komen.

Waar ik samen met de leerlingen naartoe wil werken is een goede basis aan dans waarin kwaliteit, muzikaliteit en ritme erg van belang is. Je hoeft geen prima ballerina te zijn om alsnog erg mooi en zelfverzekerd op toneel te staan. Zolang je bewustwording krijgt van jezelf, ben je al een ster op het podium. En ik geloof dat deze kansen zeker bij Sprankel te halen zijn! Zo kunnen wij onze leerlingen maar ook ons publiek zien stralen. Gido is momenteel op reis door Europa, maar maakt op afstand nog de dansen voor Sprankel.